Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Adsl TTNET İle ilgili Genel Bilgiler

Nereden Yazdırıldığı: ADSL Teknik Servis
Kategori: Adsl
Forum Adı: Adsl Yardım
Forum Tanımlaması: Adsl ile sormak istediğiniz her şeyi buraya yazabilirsiniz
URL: http://www.adslteknikservis.com/forum/forum_posts.asp?TID=653
Tarih: 11-Aralık-19 Saat 08:02


Konu: Adsl TTNET İle ilgili Genel Bilgiler
Mesajı Yazan: merol
Konu: Adsl TTNET İle ilgili Genel Bilgiler
Mesaj Tarihi: 26-Nisan-08 Saat 11:29

 

 

            Asymmetric Digital Subscriber Line (Asimetrik Sayısal Abone Hattı)  sözcüklerinin baş harflerinden oluşan  ADSL , mevcut  telefonlar  için  kullanılan  bakır teller  üzerinden  yüksek hızlı  veri , ses ve görüntü iletişimini  aynı  anda  sağlayabilen  bir modem  teknolojisidir. Telefon hattının her ucuna bir ADSL modem eklenerek üç bilgi kanalı oluşturulur : Alış (download) , gönderiş (upload)  ve  POTS  (Plain Old Telephone Service )  olarak  adlandırılan  geleneksel  telefon  servis  kanalı.  POTS  kanalı , ADSL ortamı üzerinden ses iletimi için kullanılır. Böylece internete bağlı iken aynı anda telefon konuşması yapılabilmesi sağlanmış olur .

 

           Geleneksel modemler, bilgisayardan gelen sayısal sinyalleri analog sinyallere, telefon hattından gelen  analog sinyalleri de sayısal sinyallere çevirir . ADSL’in de içinde yer aldığı DSL teknolojisi ,sayısal  verinin  analog forma ve tekrar geriye çevrilmeyeceğini varsayan bir teknolojidir.DSL modemler sinyalleri çevirmez  bunun yerine verileri sayısal olarak yollar ve alır. Sinyalleri çevirmeye gerek kalmadığından  veriler  normal  modemlerden çok daha hızlı iletilir.Sistem asimetrik olarak  çalıştığından download (şebekeden kullanıcıya)  ve upload (kullanıcıdan  şebekeye) hızları  farklıdır. Her zaman  download oranı  upload oranından  fazladır.

Şirketimiz  ADSL  kullanıcılarına  minimum  256 / 64 Kbps , maksimum  2048 / 512 Kbps  hızında bağlantı  imkanı sağlamaktadır . Ayrıca , DSLAM cihazları bir biri arasında ve omurgaya  backbone STM-1  155 Mbps  gibi  çok  yüksek  kapasiteli  hatlarla  bağlandığından  , aynı  santralden  bağlanan  kullanıcı  sayısının  artışı durumunda kullanıcıların bant  genişliklerinin minimum oranda etkilenmesi temin edilmiştir.

 

             Genellikle  İnternet ihtiyaçlarını dial-up bağlantı (maksimum hız 56Kbps) ile sağlayan  küçük ve orta ölçekli  işletmeler  düşük hız ve yüksek  fatura  gibi  problemlerle  karşı  karşıyadır . ADSL , analog  dial-up  bağlantıya göre hem hız , hem ücret ,hem de  teknolojik bakımdan üstünlüklere sahiptir. ADSL  ile  internete  erişimde  süre sınırlaması yoktur. Aylık olarak ödenen sabit  ücret karşılığı 365 gün 24 saat internete bağlı kalınabilir.

 

        Sürekli olarak  bir kullanıcıya  tahsis edilen ve kullanıcının her bağlantı  girişiminde  aldığı  IP adresi statik ip adresi olarak adlandırılır. IP adreslerinin daha ekonomik kullanılması için her kullanıcıya  bir statik IP adresi  tahsisi  yerine belirli bir IP bloğundan kullanılmayan bir IP adresi de verilebilir  ki bu da  dinamik IP adresi olarak adlandırılır Bu durumda  kullanıcının her bağlantı girişiminde  aldığı IP adresi farklı farklı olabilir . Statik  IP  genelde ; WEB  server , mail  server  gibi  IP adresinin  başkaları tarafından  bilinmesini gerektiren uygulamalar için kullanılmaktadır. Ev kullanıcıları için ise dinamik  IP kullanımı daha uygundur.

 

ADSL’in Avantajları: 

* Yeni bir alt yapıya gerek duymaksızın mevcut telefon hattı üzerinden yüksek hızda iletişim,

* Tek telefon hattı üzerinden aynı anda internet ve ses/faks özelliği,

* Kullanıcı tarafındaki cihaz maliyetinin düşük olması ve kurulum kolaylığı,

* DSL bağlantı üzerinden birden fazla bilgisayar bağlanabilmesi,

* Internet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımı,

* Alternatif hız seçenekleri (hiçbir donanım değişikliği yapmaksızın…)

* Servis ve kullanıcı tanımlamalarında, kullanıcının isteğine göre statik veya dinamik IP ataması,

* İletişim ağında çıkabilecek sorunların diğer veri aktarım sistemlerine göre daha hızlı  çözülmesi,

* İndirme işlemleri ( download ) için harcanan sürenin 10 kata kadar azalması,

* İnternet üzerinden video konferansın kolaylıkla yapılabilmesi.

 

ADSL BAĞLANTI PROBLEMLERİNDE YAPILMASI GEREKENLER

 

ADSL bağlantılarınızda herhangi bir sorun yaşarsanız 444 0 375  ADSL Teknik Destek Servisi’ni arayarak ARIZA KAYDI  yaptırmanız  gerekmektedir. Ancak , Teknik  Destek  Servisini  aramadan  önce  sizin  de yapabileceğiniz  kontroller ve hatta çözebileceğiniz  sorunlar olduğunu unutmayınız. Bu amaçla , bilgisayar ve internet konusunda  hiç bir  uzmanlık gerektirmeyecek şekilde hazırlanarak aşağıda açıklanan ve maddeler halinde sıralan işlemleri yapınız.

 

 

MADDE 1:  FİZİKSEL BAĞLANTILAR  (Fiziksel bağlantılarınız aşağıdaki gibi olmalıdır)

      

 

                         Telefon hattı ile birlikte adsl modemin bağlantısı :

 

Telefon hattı ile birlikte adsl modemin bağlantısı ve network’e bağlantı :

 

 

AÇIKLAMA : ADSL Hattınıza Telefon , Faks veya POS cihazından sadece  birini bağlayabilirsiniz. Ancak bu  bağlantı için mutlak suretle CE standartlarına sahip Splitter (Ayrıştırıcı) denilen ve Alçak Frekansları geçirererek telefon hattınızın Yüksek Frekanslı  Data sinyallerinden kaynaklanan  parazitlerden  arındırılmasını sağlayan bir aparat  kullanmanız gerektiğini  unutmayınız . Ayrıca  ne Splitter’dan önce  ne de Splitter’dan  sonra  Telefon Faks veya POS cihazınıza paralel başka bir cihaz bağlamayınız.Zira paralellenen cihazlar Modeminize gidecek olan ADSL sinyalini zayıflatacağından Modem senkronizasyonu yada İnternette sörf hızınızla ilgili bir takım problemler yaşayabilirsiniz.Bununla birlikte; çok fonksiyonlu veya telsiz Telefonlar ile bazı Faks cihazlarının da ADSL sinyalini zayıflattığı tespit edilmiştir.

 

MADDE 2: MODEM SENKRONİZASYONU

 

    Modeminizdeki LİNE , LİNK yada DSL ışığı SÜREKLİ olarak yanmalıdır.

 

*  Işığın SÜREKLİ yanması modeminizin senkron olduğunu gösterir.

 

*  Işığın yanıp sönmesi (FLAŞ) modeminizin senkron olamadığını gösterir.Bu durumda :

     -Telefonunuzdan çevir sesi alıp-almadığınızı kontrol ediniz.Eğer telefonunuz da çalışmıyor ise 121

       numaralı TELEFON ARIZA hattını arayınız.

     -Telefonunuz çalışıyor ise , hat ucunu Splitter’dan  çıkararak modeme direk olarak takınız.Modeminiz

       senkron oluyor ise; Splitter, kablo, konnektör yada kullandığınız Telefon , Faks ,POS cihazınızla ilgili

       bir sorun yaşamaktasınız.

     -Hala senkronizasyonu  sağlayamamış iseniz;  444 0 375  numaralı ADSL Teknik Destek Hattını arayınız

 

*  Işığın  hiç  yanmaması modeminizin  bloke olduğunu  gösterir.Bu durumda modemin  arkasındaki  Reset butonuna kalem ucu ile bastırarak modeminizi fiziksel olarak  RESET etmeniz gerekir.

 

MADDE 3:  BİLGİSAYAR AYARLARI : Bilgisayarınızdaki Ağ (Network) ayarlarını aşağıdaki gibi yapınız.

 

Win XP/2000/2003

 

 Denetim masası  /  Ağ Bağlantıları  /  Yerel Ağ Bağlantısı  /  Özellikler  / Ethernet Kartınızın İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)

 

 

 

Hem DNS hem de IP kısımlarını otomatik aldırmanız gerekmektedir. Ancak bazı durumlarda DNS girmeniz gerektiginde “Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan” seçeneğinden ayarlarınızı giriniz..

 

 

Win 95 / 98 / ME

 

Denetim masası  /  Ağ Bağlantıları  /  Yerel Ağ Bağlantısı  /  Özellikler  /  Ethernet Kartınızın İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)

 

 

 

 

Hem DNS hem de IP kısımlarını otomatik aldırmanız gerekmektedir. Ancak bazı durumlarda DNS girmeniz gerektiginde DNS yapılandırılması kısmında  “DNS’yi etkinleştir” seçeneğinden ayarlarınızı giriniz. Ayarlarınızı tamamladıktan sonra BILGISAYARINIZI YENIDEN BASLATMANIZ gerekmektedir.

 

 

*  Bilgisayarınızın ağ ayarları güncellendikten sonra   Başlat ---> Çalıştır    ve gelen pencereye   cmd    yazarak

    (Eğer Windows98 işletim sistemi kullanıyorsanız “command” yazınız )  enter tuşuna basınız.

 

*  Karşınıza gelen Ms-Dos komut istemcinizde “ipconfig” yazarak enter tuşuna basınız. Çıktı olarak alacağınız

    görüntü aşağıdaki gibi olacaktır.

   

* Bu ekrandan modeminizin IP alıp almadığını görebilirsiniz. Daha ayrıntılı bilgi için “ipconfig/all” komutunu

   verebilirsiniz.

 

 

 

 

 

     NOT: Bu ekranda görünen IP sadece bir örnektir.PC’nizin alacağı IP Adresi modeminizin IP grubundan olacaktır.

 

MADDE 4:  MODEM AYARLARI :

 

 * Modemin ayarlarına WEB arayüzünden erişmek için Internette web sayfalarına bağlanmak için kullandığınız

     mevcut web tarayıcınızı (internet Explorer) açınız ve adres satırına modeminizin IP Adresini yazınız.

    (örnek: http://192.168.1.1/ - http://192.168.1.1/ )

 

 * Gelen sayfaya modem ayarlarına başlamak için gerekli olan kullanıcı adı ve şifre yazılır.Bilinen

     başlıca modem markalarının IP adresleri ve kullanıcı ad-şifreleri şunlardır :

       

MODEM MARKASI

Zyxel

Asus

Onixon

Dost

Dost

Alied Telesyn

Picatel

Zoom

Econ, Geek, Cnet, Keysmart

Alcatel

D-Link

USRobotics

Datron

Apache(USB)

Apache(Ethernet)

Speedcom

IP

192.168.1.1

192.168.1.1

192.168.1.1

192.168.1.1

192.168.1.254

192.168.1.1:8080

192.168.7.1

10.0.0.2

10.0.0.2

10.0.0.2

10.0.0.138

10.1.1.1 veya 192.168.1.1

(CD Takılacak)

198.168.1.1

192.168.1.2

192.168.1.1

10.0.0.2

USER NAME

admin

Admin

root

root

admin

manager

DSL

admin

admin

admin

admin

admin

admin

admin

root

root

admin

PASSWORD

1234

Admin

root

root

dostdost

friend

DSL

zoomadsl

epicrouter

epicrouter

(abone kendi girecek)

admin

admin

root

root

root

conexant

 

 

 

Modemizin  Setup  sayfasına  ulaştığınızda  aşağıda  belirtilen  değerleri  girmeniz gerekmektedir ;

 

*  VPI  :  8        ,      VCI :  35

     

*  Encapsulation :    PPPoE   LLC      veya     PPPoA  VC-Mux 

 

*  User Name &  Password : Türk Telekom A.Ş. tarafından verilen kullanıcı adınızı ve şifrenizi yazınız.

         

*  Authentication : PAP     

              

*  Automatic Reconnect  :  ADSL bağlantısı kesildiğinde modemin yeniden otomatik olarak bağlanması

     için işaretlenmesi gereklidir.

 

*  PPP Disconnect Timeout  : Dakika cinsinden yazılan süre sonunda bağlantı otomatik olarak koparılır.

     Eğer sürekli bir bağlantı isteniyor ise bu değer  0  (sıfır)  yapılmalıdır.

 

*  Bridge :  PPP oturumu modemde sonlanacak ise Disabled ; Bilgisayarda sonlanacak ise Enabled seçilir.

     Ancak oturum  bilgisayarda sonlandırılır ise Ağ Bağlantılarına yeni bir Bağlantı oluşturulması gerekir.

 

*  DHCP Server : Yerel Ağınızdaki(LAN)  bilgisayar(PC) yada bilgisayarlarınızın modeminizin IP

    grubundan otomatik olarak birer IP adresi alabilmesi için bu seçeneği Enabled yapmalısınız.

 

*  DHCP Client: Geniş Alan Ağındaki (WAN) ayarları kısmında Disabled seçilir.

 

*  Statik IP Setting : Bu ayar , sabit IP alan kullanıcılar içindir.Ancak abonenin statik IP’si olsa dahi

    modeme yazılması istenmez. Zira sistem zaten modemin her bağlantısında aynı IP’yi atamaktadır.

   

*  Subnet Mask : IP dağıtılan  bütün bilgisayarların aynı havuzda olması için  255.255.255.0  olmalıdır.

 

*  NAT : LAN ile WAN bağlantıları arasında dinamik ağ adresi ve port dönüşümü ( Dynamic NAPT )

     sağlar. Bu seçenek mutlaka ‘yes , on , Enabled yada Sua-only ’ şeklinde işaretlenmelidir.

 

* DNS: İnternet yoluyla erişilecek adresin Ad ve IP dönüşümünü sağlar.Örneğin: http://mail.ttnet.net.tr/ -    yazdığınızda bu adres çözümlenerek 212.156.4.141 ip‘si elde edilir ve bu sayfaya erişiminiz sağlanır.

   Ancak Modem içerisine yada TCP/IP özellikleri kısmına herhangi bir DNS sunucu IP’si yazmayınız ,

    böylece sistem sizi otomatik olarak bir DNS Server’a yönlendirecektir.

 

* Tüm ayarları yaptıktan sonra  ‘submit ’ ve  ‘save and reboot’ yapınız.Modeminizin ışıklarının sönerek

   yeniden senkron olması gerekir.Işıklarda bir değişim olmuyor ise modeminizi kapatarak yeniden açınız.

 

MADDE 5:  IP KONTROLÜ :

      

* Modemimizin almış olduğu  IP’yi görmek için : System Status  ---WAN İnformation     ( şekil-a )

 

* Bilgisayarınızın modeminizden almış olduğu IP’yi görmek için :  İşletim sisteminiz,

    - Windows98 ise:  Başlat ---> Çalıştır ---> winipcfg  

    - Windows2000 , Millenium yada XP ise:  Başlat---> Çalıştır---> cmd---> ipconfig   veya detaylı olarak

       görmek istiyorsanız ipconfig/all  yazınız.

           

* Bilgisayarınızdan herhangi bir adrese ulaşmak için izlenen yolu inceleme isterseniz :

   Başlat---> Çalıştır---> cmd---> tracert www……………….     komutunu verebilirsiniz.

 

* İnternette sörf yapabiliyorsanız modeminizin almış olduğu IP’yi   http://speedtest.ttnet.net.tr  ,

    http:// ipadresimne.com   yada   http://showmyip.com   sayfalarından da öğrenebilirsiniz.

 

( şekil-a )

          

       NOT  :  Yukarıdaki örnekte modem sistemden   81.214.222.61  IP’sini almıştır.

    

 

 

 

 

        NOT : Yukarıdaki örnekte Bilgisayar modemden  192.168.1.51  ip’sini almıştır.

 

 

* Modem IP alamamış ise; modeminizin ayarları ile kullanıcı adı ve şifrenizin doğru olup olmadığını

   kontrol ediniz.Kullanıcı adınızın sonuna  ‘……..@ttnet ’  yazmayı unutmayınız.

     

* Modeminiz hala IP alamamış ise ;  444 0 375  ADSL Teknik Destek Servisini arayınız.

 

                                                               

MADDE 6:  SAYFA AÇAMAMA YADA HIZ PROBLEMİ :

 

* Sayfa açamamanın en başta gelen sebepleri DNS problemleri ve Bilgisayarlardaki Virüs yada Ajan

   yazılım (Spy)’lardır.Öncelikle genel bir DNS problemi olup olmadığı araştırınız.Bu amaçla örnek olarak;

           http://212.156.4.141           yazdığınızda        mail.ttnet.net.tr                    sayfası  ,

           http://195.175.23.74/ - speedtest.ttnet.net.tr            sayfası  ,

           http://212.174.189.122/ - - www.meb.gov.tr                  sayfası  ,

            http://64.233.167.147/ - - www.google.com.tr             sayfası  ,

            http://213.243.16.216/ - - www.hurriyetim.com.tr        sayfası  ,

            http://212.101.97.35/ - - www.mynet.com                 sayfası açılıyor ise ;

   genel bir  DNS problemi olduğu sonucuna varmalısınız.Ancak ,DNS IP’lerini PC yada modeminize

   girmediğinizden; girmiş iseniz kullanılan DNS IP’lerini doğru olarak yazdığınızdan emin olunuz.

   Kullanılan DNS IP’sinin tespiti için: Başlat---> Çalıştır---> cmd---> nslookup   komutunu giriniz.

 

* Herhangi bir DNS problemi yok ise virüs yada spy olup olmadığını araştırınız.Öncelikle tüm internet

   sayfalarını kapatınız. Daha sonra ;  Başlat--->Çalıştır---> cmd---> netstat       komutunu giriniz. Bu

   komutun ardından sıralanan tüm bağlantılar , arka planda çalışarak değişik adreslere bağlantı kurarak 

   sizin download yapmanızı engelleyen Virüs yada Spy’lardır.Bunları silmek için Anti-virus veAnti-spy

   programlarını kullanabilirsiniz.En sık kullanılan ve ücretsiz olarak indirerek sahip olabileceğiniz bazı

   Anti-Spy  programları şunlardır:

           http://microsoft.com/ - Windows AntiSpyware (Beta)      

           http://www.download.com/ - sitesinde yer alan       Spybot – Search & Destroy

   Not: Bu programları, Bilgisayarınıza Spy’lar girerek tüm Download bandınızı işgal etmeden önce

   indirmeniz gerektiğini unutmayınız. Ancak yüklememişseniz  CD  ile temin ederek de yükleyebilirsiniz.

             

ADSL’de HIZINIZIN TESPİT EDİLMESİ


Kafa karıştıran bir başka konu ise ADSL bağlantı hızı ve dosya indirme hızı. Hesapların şaşmasının 2 nedeni var. Biri bit ve Byte arasındaki fark diğeri ise verilerin tanımlanmasına ve iletilmesine yarayan protokol ve başlık (header) bilgilerinin kapladığı yer.

bps (bits per second) saniyedeki bit sayısı ,  Bps (Bytes per second - B/s) ise saniyedeki Byte sayısı. Yazılış olarak farklı olduklarına dikkat edin. Internet bağlantı hızı birimi olarak bps  ama dosya indirme hızı olarak Bps kullanılıyor. Byte ve bit aralasındaki fark;

1 Kilo Byte (KB)  = 1024 bytes       (1024'ün katları olarak artar)
1 kilobit (kb)    = 1000 Bits              (1000'in katları olarak artar)
1 byte  (B)    = 8 Bits (b)          şeklinde.
 
256kbit bir adsl bağlantısında maksimum dosya indirme hızı;

256 kbps   = 256.000 bps
256000 bps   = 256.000/8  = 32.000 B/s
32.000 B/s = 32.000/1024 = 31.25 Kb/s  maalesef değildir.

Çünkü işin içine veri iletiminin kaçınılmazı olan protokoller de giriyor. Her protokol katmanı sırayla, kendi tanımlama ve iletimde kullanılan anahtarlama verilerini iletilen veriye ekliyor.Bu şekilde oluşan yapılara paket deniyor. Böylece dosya çekme hızı azalıyor. Protokol kullanımına göre de bu sonuç değişiyor. Maksimum 1518 byte olabilen bir Ethernet veri paketi bu yüzden sadece sadece 1452 byte veri taşıyabiliyor. Son çıkış protokolü olarak buna birde 53 byte'lık ATM paketinin 5byte'lık başlığı ekleniyor.

[(1452byte veri + 40byte TCP/IP + 8byte PPPoE) + 18byte Ethernet]+ 5byte ATM

Bu hesap ile başlık bilgisi çıkarılmış Kilo Byte cinsinden 256kbps ADSL bağlantının maksimum dosya indirme hızı;

256000 x 1452/1518 x 48/53 = 221.768 kbps
221.768 kbps = (221.768 kbps / 8) =27.722 B/s

* ADSL Hız Testini  ya web sayfamızdaki “ADSL Hız Testi” kısmından veya   http://speedtest.ttnet.net.tr/ -  

 

 

                NOT : Yukarıdaki şekilde 2048 kbps hızındaki bir abonenin test sonucunun 1732 kbps olduğu görülmektedir.

 

 

ADSL KOTA SAYFASININ KULLANILMASI

 

1. Kullanım miktarına bağlı (Kotalı) tarife seçen ADSL  müşterilerimize,ödedikleri aylık ücret karşılığı :

    

     * 256 / 64  Kbps hızı için  =   3 GByte / ay

     * 512 /128 Kbps hızı için  =   5 GByte / ay

   

     Download  (Bilgi indirme) hakkı tanınmıştır.Bu limiti aşan müşterilerimiz  belirtilen limitin üzerindeki

     her  1 MByte’lık download  miktarı için  8.872 TL. (0,008872 YTL)  ücret ödemektedirler. Ancak  ;

     Limit her ne kadar aşılırsa  aşılsın ödenecek aylık ücret; aynı hız seçeneğindeki Limitsiz tarife ücretinin

     % 25 fazlasını geçmemektedir.Belirtilen Kota miktarları aylık olarak hesaplanmakta olup kullanılmayan

    bölümünün bir sonraki aya ilave edilmesi söz konusu değildir.Aylık kullanım miktarınızı :

    http://adslkota.ttnet.net.tr/ - http://adslkota.ttnet.net.tr/   sayfamızdan takip edebilirsiniz.Kullanıcı Adınızın sonuna  @ttnet eklemeyi

    unutmayınız.

   

NOT: Kullanım miktarınız  ; o ay içerisinde Kullanıcı Adınızla yapılmış olan download miktarı olarak

          hesaplandığından , LÜTFEN Kullanıcı Adınızı ve Şifrenizi başkalarına vermeyiniz.

 

 

2. Açılan sayfadaki Kullanım Bilgileri iconundan Aylık Transfer kutucuğunun üzerine tıklayarak aylara göre yapmış olduğunuz Upload ve Download miktarlarınızı takip ve kontrol edebilirsiniz.   

 

 

 

NOT: Bu sayfadaki “Şifre Değiştirme” Ekranı henüz aktif edilmemiştir. Aktif edildikten sonra Şifrenizi

           kendiniz değiştirebilirsiniz.Ancak Şifrenizi değiştirdiğinizde modeminize yazmış olduğunuz eski

           şifrenizin yerine yeni şifrenizi yazmayı unutmayınız… 

 

YENİ ABONELERİMİZİN E-MAİL ADRESLERİNİ AKTİF HALE GETİRMELERİ

 

  1. Elektronik posta  adresi almak için “ http://dslmail.ttnet.net.tr/ - http://dslmail.ttnet.net.tr/ ”  sayfasına girerek “ DSL mail adresi

      almak istiyorum  ”  satırını seçiniz.

 

 

2.      Gelen sayfaya  DSL ID numaranızı, Kullanıcı adınızı ve Şifrenizi yazarak   Tamam  ‘a   basınız.

 

                                               

 

                                                                                                            

  1. Bilgileriniz onaylandıktan sonra ; daha önce kullandığınız ……..@ttnet.net.tr” uzantılı bir mail

      hesabınız var ise ekranın Sol tarafını , yok ise Sağ tarafını Tıklayınız.

 

 

 

  1. Gelen sayfadaki sözleşmeyi okuduktan sonra “ Kabul Ediyorum ” kısmını tıklayınız.

 

 

 

  1. Açılan sayfada doldurmanız gereken haneleri örnektekine benzer şekilde doldurarak Tamam ‘a

      tıklayınız.

 

 

 

      KAYNAKÇA:

 

1.        ISTANBUL YAKASI ADSL EĞİTİM NOTLARI - Ömer Ragıp Özkan

2.        ÇANAKKALE İL TELEKOM MD – BİLİŞİM AĞLARI MD.  ADSL KİTAPÇIĞI

3.        http://speedtest.ttnet.net.tr/ - 4.      TÜRK TELEKOMÜNİKASYON A.Ş. WEB SAYFASI

 




Cevaplar:
Mesajı Yazan: erdalsn33
Mesaj Tarihi: 14-Ağustos-09 Saat 19:25
ADSL BAĞLANTI PROBLEMLERİNDE YAPILMASI GEREKENLER

kısmı için
444 0 375  ADSL Teknik Destek Servisi’ni arayarak ARIZA KAYDI  yaptırmanız  gerekmektedir.
Ben aradım bana hız testi yaptırdı ve hersey normal dedı

MADDE 1:  FİZİKSEL BAĞLANTILAR  (Fiziksel bağlantılarınız aşağıdaki gibi olmalıdır)

Birinci resimdekinin aynısı


MADDE 2: MODEM SENKRONİZASYONU



kullandığım modem bu Link düğmesi sürekli yanıp sönüyor bu sırada bilgisayarımın ekranında

http://img37.imageshack.us/i/modemz.jpg/

bu şekilde çıkıyor


MADDE 3:  BİLGİSAYAR AYARLARI : Bilgisayarınızdaki Ağ (Network) ayarlarını aşağıdaki gibi yapınız.


Aynısını yaptım




burasıda aynı

spliterden çıkartıp telefon hattını direk modeme takıyorum ama birsey fakr etmiyor

dışarıdan (direkten) gelen kablo uzunluğu yaklaşık 10 mt o kablo ile eve bağlantı yaptıgım kablonun uzunluğu 5 mt

ama bağlantım bazen hiç gelmiyor bazen 10 dk ugrasıyorum bazende vazgecip pc kapatıyorum 10 kerede bir kez pc acıldıgında dırek gelıyor bağlantım




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat